Sanna Metsäketo

Sanna Metsäketo   13.5.-24

Iloinen tervehdys juuri Sinulle! Olen Sanna, ammattiosaston hallituksen jäsen ja jäsensihteeri. Ammattiosaston hallituksessa aloitin vuonna 2020 ja olen mukana nyt toista kautta. Ammattiosaston toimijuus on innostava vapaaehtoistyö, joka tarjoaa loistavan näköalapaikan työorganisaatiomme ja sen eri toimintojen ajankohtaisiin asioihin ja antaa mahdollisuuksia vaikuttaa etenkin meitä Tehyläisiä koskeviin asioihin. Ammattiosasto tarjoaa myös samanhenkisen yhteisön ja verkoston, ja olemmekin tosi monipuolisesti eri ammattilaisia edustava porukka.

Lyhyesti minusta, eli olen koulutukseltani sairaanhoitaja, kätilö ja tuore terveystieteiden maisteri. Arvaisitko, että Helsingin kaupungin palvelukseen tulin ensimmäisen kerran lukiolaisena jo yli 15 vuotta sitten? Työskentelin ensin laitoshuoltajan sijaisuuksissa mm. sairaala-apteekissa, sairaaloissa, seniorikeskuksissa ja terveysasemilla. Sote-opintojeni myötä jatkoin töitä lähihoitajan sijaisuuksissa ja keikoilla. Nykyään työskentelen sairaanhoitajan toimessa Helsingin sairaalassa. Silloin kun en ole töissä tai vapaaehtoishommissa, minulle rakkaita juttuja ovat mm. palstaviljely, eri liikuntalajit, käsityöt, reissaaminen, ja ajanvietto perheen ja ystävieni kanssa.

Oma vastuupestini ammattiosastossa liittyy jäsensihteerin tehtäviin. Jäsensihteerinä vastaan osaltani mm. jäsenyyteen liittyvien asioiden hoitamisesta ja jäsenten opastamisesta - merkitykselliset kohtaamiset jäsentemme kanssa ovatkin homman parhainta antia! Olen ehtinyt toimia myös henkilöstönedustajana ja ammattiosastossa jäsenhuoltoon ja viestintään liittyvissä ryhmissä. Toimijuudesta on siis moneksi.

Koen järjestötyön ja laajemmin työelämään liittyvät yhteiskunnalliset ilmiöt todella mielenkiintoiseksi. Vallitseva työmarkkinapoliittinen tilanne alleviivaa edelleen ammattiyhdistysliikkeen tärkeää roolia yhteiskunnassa ja etenkin naisvaltaisella alallamme. Solidaarisuuden, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistäminen ovat yhä ajankohtaisempia. Teen myös Tehyliiton kanssa yhteistyötä tutorina opiskelija- ja kansainvälisyysaiheissa ja toimin STTK:n paikallistoimikunnassa Tehyn edustajana.

Ammattiliiton jäsenyys on yksi tärkeimmistä työelämäturvista läpi uran! Olethan siis sinäkin osa meidän mahtavaa Tehyporukkaa?